Recerca

Apostem per una recerca responsable, centrada en pacients i amb impacte social. Potenciem la innovació i la participació ciutadana.

La nostra vocació investigadora

Els nostres fins fundacionals com a centre d'assistència, docència i recerca, ens porten a mantenir una visió 360º del nostre àmbit d'especialització que contribueix a millorar la qualitat de vida i la supervivència de les persones.

La Fundació Puigvert potencia la recerca i la innovació en el camp de la urologia, la nefrologia, l'andrologia i la reproducció assistida, apostant per una recerca centrada en el/la pacient. El nostre objectiu final és traslladar els nous coneixements a la pràctica clínica assistencial, per a oferir la millor qualitat en la prevenció, diagnòstic i tractament de les patologies dins la nostra expertesa. Optar per la R+D+i de qualitat, generant nous coneixements amb nous productes sanitaris, medicaments i noves tècniques quirúrgiques ens posiciona a l'avantguarda dels avanços científics com a hospital innovador i de prestigi internacional.

Gaudim d'una situació privilegiada per a realitzar una àmplia gamma de projectes de recerca clínica i traslacional en els nostres camps d'especialització, que fa de la Fundació Puigvert un centre de referència i pioner en aquest àmbit. El nostre caràcter innovador ens converteix, a més, en un pol d'atracció de projectes pilot i de validació de nous tractaments, tècniques i dispositius. Per a això, com a centre monogràfic, comptem amb professionals, laboratoris i recursos supraespecialitzats.

Coordinadora de Recerca: Dra. Sílvia Mateu

Recerca clínica integrada a l'IIB Sant Pau

La Fundació Puigvert constitueix, al costat d'altres set entitats del Sector Salut, l’Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau (IIB-Sant Pau), des de l'acreditació d'aquest en 2011 per l’ISCIII. En aquest entorn, la Fundació Puigvert és un dels 2 nodes en xarxa del Biobanc IIB Sant Pau de la Xarxa Nacional de Biobancs. Actualment, comptem amb tres grups de recerca propis en Nefrologia, Urologia i Andrologia.

Treballem col·laborativament en la implementació de la RRI (Recerca i Innovació Responsables), per a incloure la perspectiva de gènere, així com una major participació ciutadana en totes les fases dels projectes de recerca en salut.

Llegir més

Roser Torra investiga la genètica de la malaltia renal

La Dra. Roser Torra Balcells és experta en malalties renals hereditàries i  coordina diferents grups en xarxes de recerca i societats científiques nacionals i internacionals, com la ERKnet i les XUEC, la SEN i la SCN.

Dirigeix la Secció de Nefrologia Clínica i és Cap de la Unitat de Malalties Renals Minoritàries de la Fundació Puigvert. Recentment, gràcies als seus mèrits en la recerca de malalties renals hereditàries, així com a la seva activitat docent i assistencial, ha estat nomenada Presidenta electa de la Societat Europea de Nefrologia (ERA).

Llegir més

Innovació amb la indústria biomèdica

La Fundació Puigvert destaca, entre altres estudis de recerca clínica, en la realització de projectes per a validar les millors tècniques diagnòstiques i de tractament de diferents patologies amb noves tecnologies i equipaments d'última generació.

És pionera a desenvolupar procediments i tècniques orientades a ampliar una oferta de serveis completa i d'avantguarda, amb la incorporació de tecnologia sempre contrastada.

Infermeria i recerca

La Fundació Puigvert aposta per la recerca en infermeria especialitzada en les nostres àrees de coneixement, per la perspectiva integradora que aquesta aporta en la cura i per la seva proximitat amb els i les pacients.

Com organitzem la nostra R+D+i

Àrea de Suport a la Recerca

El centre dona suport a la recerca de qualitat. Per a això, en 2019 va crear l'Àrea de Suport a la Recerca, un servei que compta amb un equip especialitzat, amb l'objectiu de potenciar la capacitat investigadora i la generació de coneixement en les nostres àrees de expertesa.

L'Àrea de Suport a la Recerca col·labora estretament amb els grups de recerca per a facilitar la correcta realització dels estudis, ajudant en la coordinació i gestió de projectes, en el seguiment de pacients participants i en les relacions amb promotors externs.

Línies de recerca

La R+D+i de la Fundació Puigvert agrupa quatre línies de recerca que abasten les patologies urològiques, renals i reproductives, així com malalties rares o minoritàries.

Totes elles s'estructuren sobre la base de quatre eixos transversals: la innovació, la medicina personalitzada, la recerca centrada en el/la pacient i la perspectiva de gènere.

Grups de recerca

Des de la fundació del nostre hospital l’any 1961, la recerca està integrada amb l'assistència i la docència.

Actualment, comptem amb tres grups de recerca propis a l’Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau (IIB Sant Pau), en Nefrologia, Urologia i Andrologia, respectivament, potenciats per la nostra Àrea de Suport a la Recerca.

A més, facultatius i facultatives de la Fundació formen part d'altres grups de recerca del IIB Sant Pau.

Àrea de Suport a la Recerca

Línies de recerca

Grups de recerca

Nº pacients actius/actives en assajos clínics
Factor d'impacte (publicacions)
>60
Professionals en projectes de recerca
Projectes finançats (ajudes competitives)

Les nostres col·laboracions

Col·laborem cada any amb múltiples entitats d'àmbit nacional i internacional en la generació i divulgació del coneixement científic, tant institucions públiques i societats científiques com amb la indústria farmacèutica i d'equipaments mèdics.