Agenda d'esdeveniments

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.

El 12 de maig tindrà lloc a la Fundació un curs on es presentaran les aportacions més recents de la comunitat científicia pel que fa malalties glomerulars i malalties sistèmiques amb afectació renal.

El 21 d'abril es farà a la Fundació el Curs de monitorització i tractament de la inflamació en el trasplantament renal, destinat a comprendre els factors que influeixen en els fenòmens d'inflamació postrasplantament renal així com el seu diagnòstic histològic , inmunològic i el novedós ús de mar

El 31 de març s'inaugurarà a la Fundació l'exposició Els colors de la Mediterrània, una mostra fotográfica amb imatges submarines de Miquel Pontes, informàtic de professió i treballador de la fundació però amant del mar i de la seva fauna.

Dins els actes de commemoració del 50è aniversari, la Fundació patrocinarà la 30a edició de la Cursa Pàlcam que organitza anualment l'Escola Pàlcam del carrer Castillejos de Barcelona.

El 18 d'abril tindrà lloc a la Fundació una Masterclass sobre el tractament mínimament invasiu en l'urolitiasi pediàtrica. La Masterclass, dirigida per la Cap de la Unitat d'Urologia pediàtrica de la Fundaicó, la Dra.

Al febrer s'impartirà el VI workshop en urologia oncològica, aquesta vegada centrat en el càncer de bufeta. Al llarg de dos dies s'abordaran aspectes pràctics del diagnòstic i tractament d'aquesta malaltia.

Després de l'èxit de les edicions anteriors, tornem a posar en marxa el Màster en Andrologia de la Fundació Puigvert, l'únic que s'imparteix a l'Estat Espanyol en aquesta disciplina.

El 26 de setembre es va celebrar  a la Fundació un Curs en el que es va explicar les últimes novetats en el tractament del càncer de pròstata. La Jornada es va dividir en dues parts: una dirigida a pacients i l'altra a professionals d'Atenció Primària.

Ja s'ha obert el període d'inscripció per al primer i únic máster que es fa a Espanya en aquesta matèria.

Dia Europeu de la Salut Prostàtica

En el Dia Europeu de la Salut Prostàtica, el Dr. Joan Palou, sotsdirector del Servei d'Urologia de la Fundació i Cap de la Unitat d'Urologia Oncològica, ens explica algunes coses bàsiques sobre el càncer de pròstata.