1940 - 1950

Origen de la Fundació

La Fundació Puigvert té el seu origen en l'INSTITUT D'UROLOGIA, situat a la clínica privada del Professor Puigvert, i creat per ell, el 1943, amb el propòsit d'aprofitar al màxim els mitjans de què disposava per a una doble funció: l'assistència i la docència.

El Professor Puigvert: precursor de l'època

El Professor Puigvert, precursor en molts aspectes, ho va ser també en la organització de la formació continuada. Des de 1944, de manera sistemàtica, va dur a terme sessions clíniques en què participaven tots els integrants de l'equip mèdic. S'hi exposaven els casos clínics d'interès i tots els malalts que s'havien d'operar, fet que ja implicava una metodologia per a la revisió crítica d'actuacions i el control de qualitat. A més, es feien sessions bibliogràfiques mensuals. Pel que fa a la docència, va iniciar-s'hi molt aviat, l'any 1946, quan el Professor Puigvert va organitzar el primer curs monogràfic d'urologia. D'aleshores ençà, aquests cursos s'han desenvolupat de manera constant i han esdevingut un clàssic de la urologia espanyola.

Dia Europeu de la Salut Prostàtica

En el Dia Europeu de la Salut Prostàtica, el Dr. Joan Palou, sotsdirector del Servei d'Urologia de la Fundació i Cap de la Unitat d'Urologia Oncològica, ens explica algunes coses bàsiques sobre el càncer de pròstata.

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.