Dia Europeu de la Salut Prostàtica

15/09/2017

En el Dia Europeu de la Salut Prostàtica, el Dr. Joan Palou, sotsdirector del Servei d'Urologia de la Fundació i Cap de la Unitat d'Urologia Oncològica, ens explica algunes coses bàsiques sobre el càncer de pròstata.

Generalment, el càncer de pròstata afecta els homes a partir dels 50 anys. La seva incidència augmenta amb l'edat i rarament es detecta en homes més joves, excepte en casos d'antecedents familiars de càncer prostàtic. En els últims anys s'ha observat un augment dels casos diagnosticats degut sobretot a l'impacte de l'envelliment de la població i a l’introducció del diagnòstic precoç.

La Fundació Puigvert disposa de la metodologia diagnòstica i terapèutica per a un tractament integral i multidisciplinari del càncer de pròstata. El treball conjunt superespecialitzat amb la presència d’uròleg, oncòleg, radioterapeuta, radiòleg, patòleg i psicòleg permeten un tractament i decisió integrals que comporta oferir el millor per al pacient.

10 VERITATS SOBRE LA PRÒSTATA

1.- En una enquesta realitzada per l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), el 69,5% dels homes enquestats, afirmen haver patit algun símptoma relacionat amb la pròstata en l'últim any, però només un 31,8% han acudit a l'uròleg.

2.- L’hiperplàsia benigna de pròstata (HBP) no presdisposa al desenvolupament del càncer prostàtic però ocasiona símptomes miccionals.

3.- La cirurgia desobstructiva per HBP no exclou l'aparició de càncer.

4.- Actualment es disposa de dades suficients que demostren el benefici del cribratge massiu (població sana) del càncer de pròstata expressat en termes de supervivència càncer específica.

5.- A partir dels 50 anys, es recomana fer revisions urològiques per conèixer l'estat de salut de la pròstata i encara més si hi ha antecedents familiars

6.- El PSA (antigen prostàtic específic) i el tacte rectal són eines molt útils a l'hora de diagnosticar el càncer de pròstata.

7.- Un cop diagnosticat el càncer de pròstata, hi ha teràpies eficaces d'intenció curativa i excel·lent supervivència en el càncer de pròstata localitzat. La Fundació disposa de tot el ventall de tractaments existents actualment.

8.- No tots els càncers de pròstata requereixen tractament (selecció per edat i tipus de càncer): molts pacients moriran AMB càncer de pròstata però NO DE càncer de pròstata.

9.- En els casos en què el càncer s'ha disseminat, el seu tractament amb les noves molècules comporta un augment de la supervivència del pacient.

10.- És important comptar amb tota la informació necessària per a la presa de decisió compartida metge-pacient.

Contacte O.T. Comunicació i Imatge

(De dilluns a divendres de 9h a 18h)

sarmengol@fundacio-puigvert.es

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.