Lluís Guirado Perich

Director del Servei

El Dr. Guirado és Director del Servei de Nefrologia.

Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona (1986), es va especialitzar en Nefrologia (1990) i es va doctorar en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona (2010). Compta amb un Màster en Direcció d'Equips Sanitaris per la Universitat Autònoma de Barcelona (2013).

Amb més de 30 anys d'experiència en la professió i una extensa formació en diferents camps de l'especialitat, destaca per ser un dels impulsors a Espanya en trasplantament renal de donant viu (TRDV). En aquest sentit, ha realitzat més de 2.500 trasplantaments, 500 d'ells de donant viu, la qual cosa li converteix en un dels màxims experts a nivell internacional en trasplantament renal de donant viu.

Al llarg de la seva trajectòria ha combinat la seva labor assistencial amb una intensa activitat investigadora, divulgativa i docent. Així, participa activament en la recerca clínica del trasplantament renal de donants vius i amb criteris expandits, insuficiència renal crònica, tractament immunosupressor i infeccions oportunistes en el trasplantament renal. A més, ha estat autor/coautor de nombroses publicacions sobre aquests temes en la premsa mèdica nacional i internacional i ha participat en el desenvolupament clínic de nombrosos fàrmacs immunosupressors en diferents fases de desenvolupament (II, III i IV).

Així mateix, ha estat ponent convidat en múltiples congressos de l'especialitat i és autor de més de 200 articles científics. És membre del comitè de redacció de diverses revistes nacionals i internacionals.

Ha dirigit i impartit cursos de postgrau de Nefrologia i és professor de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i Universitat Autònoma de Barcelona.

Professor en la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Coordinador principal de Nefrologia en l'Institut de Recerques Biomèdiques de Sant Pau.
Membre de la Transplantation Society (TTS).
Membre de la European Renal Association (ERA).
Membre de la Societat Europea de Trasplantament d'Òrgans (ESOT).
Membre de la Sociedad Española de Nefrología (SEN).
Membre de la Sociedad Española de Trasplante (SET).
Membre de la Societat Catalana de Nefrologia.
Membre de la Societat Catalana de Trasplantament.

Premi al centre promotor del trasplantament creuat a Espanya. Concedit per la Organización Nacional de Transplantes (2014).
Premi de la Asociación Española de Enfermos Renales a l'impuls realitzat en la instauració del Trasplantament Creuat a Espanya.