Andrologia

Visió pionera, integrativa i multidisciplinària de la salut sexual i reproductiva masculina
Pedir cita

Enfocament únic i genuí de l'andrologia

Proporcionem una assistència amb una avançada visió integrativa i multidisciplinària en l'abordatge de la salut sexual i reproductiva masculina, tant de l'individu com de la seva parella. Fundat en 1970, el nostre Servei d'Andrologia va ser pioner en la seva especialitat a Espanya i en el món, contribuint a la creació de la Societat Internacional d'Andrologia (ISA) i participant, des de llavors fins a l'actualitat, en el desenvolupament de l'andrologia com una especialitat a mig camí entre la urologia i la medicina reproductiva.

En els últims anys, hem adaptat les prestacions del nostre Servei a les necessitats d'una societat que, cada vegada, és més conscient de la importància de cuidar la salut urogenital, sexual i reproductiva masculina, com ocorre en el cas de la salut femenina, demandant una atenció més especialitzada.

Director del Servei d'Andrologia: Dr. Eduard Ruiz Castañé

Unitats d' Andrologia

Unitat d'Alteracions Ejaculatòries i Dolor Genital Masculí

L'ejaculació precoç és una de les disfuncions sexuals més freqüents entre els homes. A la Unitat d'Alteracions eyaculatòries i dolor genital masculí valorem les possibles causes que poden portar al pacient a patir-la i intentem fer un tractament de la causa i el símptoma. A més, igual que altres trastorns de la sexualitat, es treballa en conjunt […]

L'ejaculació precoç és una de les disfuncions sexuals més freqüents entre els homes. A la Unitat d'Alteracions eyaculatòries i dolor genital masculí valorem les possibles causes que poden portar al pacient a patir-la i intentem fer un tractament de la causa i el símptoma. A més, igual que altres trastorns de la sexualitat, es treballa en conjunt amb un/a sexòleg o sexòloga del Servei de Psicologia Clínica, de manera que es pugui fer un seguiment adequat en cas de ser necessari, tant a nivell individual, de parella o grupal.

Director del Servei de Psicologia Clínica: Dr. Francesc Maestre Loren

Cap de l'unitat: Dorón Vantman Luft
L'ejaculació precoç és uns dels motius de consultes més freqüents. Atenem a menors i a adults.
Unitat d'Infeccions de Transmissió Sexual (ITS)

Revisió mèdica, informació, vacunació, tractament. La Unitat d'Infeccions de Transmissió Sexual (ITS) està dedicada al diagnòstic i tractament de les malalties de transmissió sexual mitjançant revisions mèdiques completes.

La Unitat d'Infeccions de Transmissió Sexual (ITS) està dedicada al diagnòstic i tractament de les malalties de transmissió sexual mitjançant revisions mèdiques completes, que inclouen: història clínica, exploració clínica, anàlisi d'orina i de sang, a més del seu seguiment. La Fundació Puigvert està compromesa amb la sensibilització de la població sobre la salut sexual, urogenital i reproductiva masculina durant totes les etapes de la vida, impulsant campanyes de conscienciació, i participant en altres iniciatives divulgatives i educatives per a diferents sectors de la població.

Des de 2022, realitza un programa de vacunació masculina contra el Virus del Papil·loma Humà (VPH) per a nens a partir de 12 anys, joves i adults, que consisteix en una revisió andrológica i en l'administració de 2 dosis (nens i joves de fins als 15 anys) o 3 dosis (a partir dels 15 anys) de la vacuna contra el virus del VPH.

Cap del Servei d'Urgències: Dr. Jaume Borràs

Cap de l'unitat: Álvaro Vives Suñé
Constituïda en 2006, la Unitat d'Infeccions de Transmissió Sexual (ITS) empra les proves diagnòstiques i tractaments més nous en el camp per a un abordatge integral de les ITS, combinant especialització i àmplia experiència en aquest camp
Unitat de Disfunció erèctil

La disfunció erèctil (DE) és la incapacitat persistent per a aconseguir i/o mantenir una erecció suficient que permeti mantenir una activitat sexual satisfactòria durant almenys tres mesos. Aquest període de temps no s'aplica en casos de traumatisme o disfunció erèctil induïda per cirurgia. És la disfunció sexual masculina que més afecta la qualitat de vida […]

La disfunció erèctil (DE) és la incapacitat persistent per a aconseguir i/o mantenir una erecció suficient que permeti mantenir una activitat sexual satisfactòria durant almenys tres mesos. Aquest període de temps no s'aplica en casos de traumatisme o disfunció erèctil induïda per cirurgia. És la disfunció sexual masculina que més afecta la qualitat de vida de l'home.

En la unitat que es dedica a les alteracions de la qualitat de l'erecció valorem les possibles causes que poden portar al pacient a patir-la i intentem fer un tractament de la causa i el símptoma. A més proposem fer un tractament integral que inclogui la valoració per part del Servei de Psicologia Clínica així com la modificació de l'estil de vida o factors de risc cardiovascular que puguin influir en la qualitat de l'erecció.

En tot aquest procés juga un paper molt important el Gabinet d'Andrologia que és el lloc on li fem al pacient les proves i a més li ensenyem a aplicar-se els tractaments farmacològics i el funcionament de les pròtesis de penis.

El tractament de la disfunció erèctil pot ser farmacològic o quirúrgic (pròtesi de penis), amb el suport del tractament psicològic, sempre que el pacient el necessiti.
Unitat de Disfunció Sexual Femenina

Anàlisis, teràpia, tractament. Pionera en el seu àmbit, la Unitat de Disfunció Sexual Femenina és l’encarregada del diagnòstic i tractament de les totes les patologies que alteren les relacions sexuals femenines i de la parella.

Pionera en la seu gènere, la Unitat de Disfunció Sexual Femenina de la Fundació Puigvert és l'encarregada del diagnòstic i tractament de totes les patologies que alteren les relacions sexuals femenines i de la parella.

Diagnostiquem aquestes patologies mitjançant una entrevista clínica en profunditat sobre la vida sexual i de parella de la pacient i realitzem proves com a analítiques hormonals, cultius vaginals o exploracions, en funció del cas. L'origen d'aquesta mena de disfuncions pot ser orgànic, és a dir per algun problema físic com una disparèunia secundària a una infecció vaginal o psicosocial com una anorgàsmia per un mal aprenentatge o una mala relació de parella.

Oferim un tractament combinat de les disfuncions sexuals femenines mitjançant teràpia sexual i tractament farmacològic quan és necessari.

Cap de l'unitat: Mónica González Fernández
El pronòstic varia segons l'origen del trastorn però en general les pacients tenen un pronòstic favorable, i els resultats depenen molt de l'interès de la persona a millorar la seva qualitat de vida sexual.
monica gonzalez
Unitat d’Hipogonadisme

La testosterona, coneguda com “L’hormona sexual masculina” no només té funcions en l’esfera sexual, sinó que a més està implicada en moltes altres funcions de l’organisme. Els símptomes i signes clínics que experimenten els pacients depenen de l’edat en què apareix el quadre d’hipogonadisme. Però poden anar des del retard o no-desenvolupament dels caràcters sexuals […]

Els símptomes i signes clínics que experimenten els pacients depenen de l’edat en què apareix el quadre d’hipogonadisme. Però poden anar des del retard o no-desenvolupament dels caràcters sexuals secundaris en joves prepuberals, fins a l’osteoporosi, alteracions del metabolisme, disminució de la massa muscular, augment de la massa greixosa, canvis d’humor, depressió, ansietat, irritabilitat i insomni, etc., quan l’hipogonadisme apareix a l’edat adulta.

"Quan un pacient té xifres baixes de testosterona, n’hem de trobar la causa, tractar-la si és possible o, en cas contrari, valorar l’inici d’un tractament substitutiu hormonal."
Unitat d’Infertilitat Masculina

La Unitat d'Infertilitat Masculina realitzem tractament de les causes que siguin tractables com el varicocele, l'augment de la fragmentació de l'ADN o hipogonadismes secundaris. En els casos d'absència d'espermatozoides en l'ejaculat (azoospèrmia), intentem la recuperació d'espermatozoides testiculars/epididimaris a través de tècniques macro o microscòpiques. Quan són azoospèrmies obstructives, a vegades podem tractar-les mitjançant cirurgia. És […]

És important estudiar les causes de la infertilitat perquè a vegades es poden identificar i tractar. Durant l'estudi d'una infertilitat podem trobem malalties que afecten la qualitat i el pronòstic de vida d'un home (càncer testicular, fibrosi quística, Síndrome de Klinefelter, hipogonadismes, etc.).

Durant tot l'estudi de l'home estem al corrent de l'estudi de la seva parella per l'estreta relació que mantenim amb l'equip de ginecòlegs i ginecòlogues del centre.

Laboratori de Seminologia

Cap de laboratori: Dr. Lluís Bassas

"Aproximadament un 15% de les parelles són infèrtils i, en 1 de cada 5 casos, la causa es troba en l’home. En un 30-40% dels casos, a més, el factor masculí es considera com a contribuent."
Laboratori de Genètica Molecular

Laboratori de Genètica i Biologia Molecular té una experiència de més de 20 anys en el diagnòstic genètic i la recerca de malalties renals hereditàries i la infertilitat masculina.

La nostra aproximació diagnòstica es basa en la seqüenciació massiva d'un ampli panell de gens de disseny propi, que ha demostrat tenir el millor rendiment diagnòstic publicat en la literatura científica (PMID: 33532864; PMID: 29801666). Disposem d'una enorme base de dades clínics i genòmics de pacients amb aquestes patologies, que resulta essencial per a una correcta interpretació clínica de les dades genòmiques.

El diagnòstic genètic de les malalties renals hereditàries i la infertilitat masculina permet un diagnòstic etiològic definitiu, identificant la seva causa molecular, que ens orienta en les manifestacions clíniques que pot presentar el pacient, en el seu maneig i opcions terapèutiques, sent la base de la medicina predictiva i personalitzada. Un altre punt essencial del diagnòstic genètic és que ens permet oferir un assessorament genètic precís tant del pacient com dels familiars.

La nostra aproximació diagnòstica es basa en la seqüenciació massiva d'un ampli panell de gens de disseny propi, que ha demostrat tenir el millor rendiment diagnòstic publicat en la literatura científica. Disposem d'una enorme base de dades clínics i genòmics de pacients amb aquestes patologies, que resulta essencial per a una correcta interpretació clínica de les dades genòmiques.

El diagnòstic genètic de les malalties renals hereditàries i de la infertilitat masculina fa possible el diagnòstic etiològic definitiu identificant la seva causa molecular. Això ens orienta en les manifestacions clíniques que pot presentar el/la pacient, en el seu maneig i opcions terapèutiques, sent la base de la medicina predictiva i personalitzada. Un altre punt essencial del diagnòstic genètic és que ens permet oferir un assessorament genètic precís tant del pacient com dels seus familiars.

Cap de l'unitat: Elisabet Ars Criach
Tenim més de 20 anys d'experiència en el diagnòstic genètic i en la recerca de malalties renals hereditàries i de la infertilitat masculina.

Promovent la salut masculina

Sempre hem mantingut una vocació docent i investigadora, destacant les aportacions en el tractament de les disfuncions sexuals, l'implant de les primeres pròtesis de penis, la microcirurgia de la via seminal, els estudis avançats per al diagnòstic de les alteracions meiòtiques i genètiques causants d'infertilitat masculina, les tècniques de diagnòstic per imatge i les recerques endocrinològiques en les patologies causants de disfunció testicular.

Programa de vacunació masculina contra el VPH

La Fundació Puigvert realitza des de fa anys un esforç per a la conscienciació de la societat sobre l'impacte del Virus del Papil·loma (VPH) sobre la població, així com sobre els efectes beneficiosos a curt, mitjà i llarg termini en la salut global que té la vacunació contra el VPH.

Per aquest motiu, i per a proporcionar assistència a gran part de la població que no ha estat vacunada pel sistema de salut pública, l'any 2022 vam impulsar un programa de vacunació masculina contra el VPH per a nens joves i adults.

Primer Banc de Semen públic d'Espanya

El Servei d'Andrologia de la Fundació Puigvert va crear l'any 1986 el primer banc de semen públic d'Espanya amb un doble propòsit: donar resposta als problemes reproductius de parelles a través del Programa de Reproducció Assistida (PRA) i investigar les causes de la infertilitat masculina.

1986

Creació del primer banc de semen públic de l'Estat espanyol

1990

Creació de la primera unitat especialitzada d'Infeccions de Transmissió Sexual (ITS)

2000

Estudi pioner que identifica marcadors genètics per a predir la fecunditat masculina

2012

Estudi pioner: identificació de 5 nous gens relacionats amb la azoospèrmia, un trastorn causant de la infertilitat masculina més severa

Programa de vacunació  masculina contra el Virus del Papil·loma Humà

Estudis andrològics / any
Estudis de fertilitat masculina / any
Revisions de salut sexual i reproductiva / any
Implants de penis / any

Els nostres camps d’especialització

La Fundació Puigvert és un dels centres hospitalaris del món occidental amb el volum més alt d’activitat assistencial especialitzada i té una de les plataformes tecnològiques pròpies més àmplies i innovadores.

Andrologia

Proporcionem assistència amb una visió capdavantera, integrativa i multidisciplinària en l'estudi, diagnòstic i tractament de la salut sexual i reproductiva masculina, tant del pacient com de la seva parella. Fundat en 1970, el nostre Servei d'Andrologia va ser pioner en la seva especialitat a l'Estat espanyol i en el món, oferint un enfocament únic i genuí d'aquesta especialitat.

Medicina reproductiva

Proporcionem un enfocament multidisciplinari en l'ús de les tècniques més avançades d’inseminació artificial i fecundació “in vitro”.

Nefrologia

Proporcionem una assistència pionera i d'alta excel·lència clínica en el diagnòstic i tractament de qualsevol patologia renal, incloses les malalties renals minoritàries. A més de ser el primer Servei de Nefrologia d'Espanya, constituït en 1955, la Fundació Puigvert va ser un hospital pioner a impulsar un programa de trasplantament renal de donant viu.

Serveis Assistencials Transversals

La Fundació Puigvert disposa d'un Servei de Laboratori propi, així com serveis d'Urgències 24/7, Anestesiologia, Radiodiagnòstic, Infermeria Especialitzada, Psicologia Clínica, Documentació Mèdica i  Farmàcia Hospitalària, que tenen com a missió el suport a l'assistència integral, efectiva i humana en les nostres àrees d'especialització, així com promocionar el desenvolupament, coneixement científic i la docència.

Urologia

Proporcionem una assistència urològica integral amb una visió 360º. Fundada com una institució dedicada gairebé exclusivament a la urologia, acumulem una experiència de més de mig segle i comptem amb un equip mèdic de primer nivell i la tecnologia més avançada per al diagnòstic i tractament de totes les patologies urogenitals.

Equip humà
Unitats especialitzades