Reproducció assistida

La Fundació Puigvert i l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau desenvolupen un programa conjunt de reproducció assistida que aplica tècniques d'inseminació artificial i fecundació "in vitro" amb semen conjugal o de donant, quan altres formes de tractament ja no són possibles. El Programa es desenvolupa tant en l'àmbit privat com en el públic, en aquest cas, finançat pel Servei Català de la Salut. El banc de semen de la Fundació Puigvert es nodreix de donacions totalment anònimes, que no comporten cap relació ni obligació jurídica per part del donant.

El Programa de Reproducció Assistida Fundació Puigvert - Hospital de Sant Pau és la conseqüència de l'aliança entre tres serveis capdavanters en el coneixement dels aspectes relacionats amb la reproducció: el Servei d'Andrologia de la Fundació Puigvert, el Servei de Laboratoris de la Fundació Puigvert i el Servei de Ginecologia de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.

Actualment, el programa ofereix tota la gama de tècniques disponibles per ajudar les parelles amb problemes de fertilitat a obtenir el seu objectiu: un fill sa.

Actiu des de l'any 1985, ha estat el primer de la Sanitat pública catalana en tenir un banc de semen, en practicar inseminacions artificials i criopreservació de semen en pacients masculins oncològics. L'any 1987 ja va donar coma fruit el primer embaràs mitjançant tècniques de reproducció assitida de la xarxa pública catalana. Actualment practica a l'any més de 1.000 cicles d'inseminació i més de 500 de fertilització "in vitro" en les seves diferents modalitats.

Va començar a fer diagnòstics genètics preimplantacionals l'any 2002. Des d'aleshores han aplicat aquesta tècnica a gairebé un centernar de parelles i han aconseguit embarassos exitosos en el 47% dels casos.

Banc de semen

Per tal de donar suport al Programa de Reproducció Assistida (PRA), la Fundació Puigvert disposa d’un banc de semen des de 1985. Actualment, a més de les mostres de semen necessàries per dur a terme les diverses tècniques del Programa de Reproducció Assistida, s’hi conserven també ovòcits, per a la mateixa finalitat.

La donació de semen és un acte de generositat i altruisme cap a les parelles que no poden tenir fills sans amb d'altres tractaments.

Centraleta 93 416 97 00

Sol·licitut de consultes privades
93 416 97 07 (De dilluns a dijous de 09:30 a 19:30h i divendres de 09:30 a 17:00)

Sol·licitud consultes Servei Català de la Salut
93 416 97 26 (De dilluns a dijous de 9:00 a 17:00h i divendres de 9:00 a 12:00h)

Dia Europeu de la Salut Prostàtica

En el Dia Europeu de la Salut Prostàtica, el Dr. Joan Palou, sotsdirector del Servei d'Urologia de la Fundació i Cap de la Unitat d'Urologia Oncològica, ens explica algunes coses bàsiques sobre el càncer de pròstata.

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.